Az andriska blog látogatottsága enyhén megcsappant az elmúlt hetekben, amin persze nem csodálkozok, hiszen vizsgaidőszak, érettségik, mindenki tanul gőzerővel. Nekem se ártana készülni a mai szociális jogra, de annyira nem megy a fejembe :( Szóval inkább itt vagyok és bejegyzést gyártok :D Szerintem eddig ez volt a legnehezebb félév, nekem legalábbis. Meg az sem tetszett, hogy annyi beadandót kellett készíteni, mint még soha. A referátumok száma viszont maradt a szokásos, most épp három. Szeretném is őket közkinccsé tenni, hisz mint mindig, most is megszenvedtem velük, de megérte, olyan jó lett a végeredmény! Ha már itt tartunk, akkor egy lélegzettel az eddigi összes referátumom ppt változatait is felteszem, mert a régi link már javában meghalt... Amire nagyon szeretném felhívni a figyelmet, az az "Iskolai teljesítmény: a nézeteltérések egyik fő forrása" című referátum, melyet szeretném, ha minden pedagógus olvasóm megnézne, értelmezné és el is gondolkodna rajta. Igazán nem sok, összesen tizenhét dia, képekkel együtt, mégis, nagyon ütős. Nekem is voltak olyan osztálytársaimban gimnáziumban, akik saját képességeikhez képest rendkívül alul teljesítettek. Ennek pedig - ha egy jó képességekkel megáldott diák, nem úgy teljesít, ahogy az tőle elvárható - komoly okai vannak, és sajnos (!) ebbe nem igazán gondolnak bele a tanárok... Könnyebb egyszerűen azt mondani, hogy "nem értem fiam, miért nem lehet megtanulni rendesen az anyagot", ahelyett, hogy kicsit utána nyomoznának, mi is állhat a háttérben. Remélem, ezzel az anyaggal adhatok valamit a tanároknak, amitől kicsit formálódik a témával kapcsolatos attitűdjük. Tudom, nem az ő hibájuk, hogy a tanárképzőben ezt nem tanítják, de remélem, egyszer azért eljutunk oda is. Na de akkor nézzük csak, hogy miből élünk:
IV. félév
Bátorság a gyászhoz (krízisek pszichológiája)
Az iskolai teljesítmény: a nézeteltérések egyik fő forrása (szoc.munka gyermekekkel)
Fejezetek a gyógypedagógia egyetemes történetéből (szoc.munka fogyatékkal élőkkel)
III. félév
A csoport fogalma (szociálpszichológia II.)
A japán szociálpolitika legfőbb jellegzetességei (társadalom - és szociálpolitika elm. II. )
II. félév
Az LMBT emberek társadalmi kirekesztettsége Mo-n (általános szociológia II.)
Játék, mint a fejlődés elengedhetetlen feltétele (fejlődéslélektan - életkorok pszichológiája)
Nonverbális kommunikáció (szociálpszichológia I.)
Marijuana 2. rész - drogszabályozás Hollandiában, orvosi marijuana (drogprevenció)
I. félév
Telekom Adományvonal + Bliss Alapítvány (szoc.munka alapismeretek)
Egoista öngyilkosság (általános szociológia I.)
Módosult tudatállapotok (általános és személyiséglélektan)
Módosult tudatállapotok (általános és személyiséglélektan)
Ide kattintva letölthetők az anyagok. Bízom benne, hogy mindenki talál a saját érdeklődésének megfelelőt, és sikerül vele adnom egy kicsit. Hamarosan pedig jön az első andriska blog online CD, a tíz legandriskásabb dallal, dehogy mikor, azt még nem tudom. Ahogy kezdtem, ez a június nem a legpopulárisabb hónap ilyen szempontból, úgyhogy szerintem átcsúsztatom július első felére. Ízelítő gyanánt itt meghallgatható a lemez címadó dala :-) Addig is, sok sikert mindenkinek a még hátramaradt vizsgáihoz, a szigorlatokhoz, az érettségizőknek pedig kívánok briliáns szóbeli feleletet!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése